Få nye kunder uten cold calling og uten annonsering

Innledning – del 1

Join Software leverer enkle og praktiske løsninger for salg og markedsføring mot bedriftsmarkedet.

I denne artikkelserien om e-postmakedsføring vil du få enkle og praktiske tips på hvordan du kan få nye bedriftskunder uten cold calling og uten annonsering. Cold calling er når du må ringe potensielle nye kunder, som ikke har noen som helst relasjon til deg fra før. Kunnskapen du nå lærer har vært en hemmelighet som reklamebyråer og markedsførere ikke har villet dele med deg. Før nå.

Lær hvordan du kan selge på e-post uten at det oppfattes som spam.

Hva er e-postmarkedsføring egentlig?
E-post er en billig måte å kommunisere på sammenlignet med tradisjonell markedsføring. Med e-post får du rask respons, ofte innen minutter etter utsendelsen.

En god e-postmarkedsfører bruker flere teknikker og flere verktøy for å lage en plattform som løser de praktiske utfordringene, som er enkel å drifte og som hjelper deg med å nå målet ditt.

E-postmarkedsføring bruker samme prinsipp som når du flørter. Du må gi positiv oppmerksomhet å få en god dialog. Du må dekke et behov å få bekreftet at nettopp du er et godt valg.

For en e-postmarkedsfører betyr det å få flere nye kunder, selge mer til kunder du har og øke frekvensen for kjøp. Det gjelder å finne ut hva som fungerer for deg.

Hvorfor e-postmarkedsføring
Mange bedriftsledere foretrekker e-post som kommunikasjonsmedie så lenge innholdet er relevant. Relevant markedsføring er alltid velkommen hos bedriftsledere som vil bli best. De vil kjøpe produkter og tjenester som gjør dem selv mer attraktive, mer effektive og mer suksessfulle.

E-postmarkedsføring (ofte kalt e-marketing) har fått et ufortjent dårlig rykte. Fakta er at e-post er den raskeste, enkleste og mest lønnsomme måten å få kunder på. Hemmeligheten i e-postmarkedsføring er å forstå enkle grunnleggende prinsipper som kan brukes i alle bransjer og hver eneste dag.

Med å bruke mine prinsipper i din e-postmarkedsføring vil du oppleve positive tilbakemeldinger på dine e-postutsendelser. Du vil genererer mange nye leads hver eneste dag. Jeg har sluttet med cold calling (å ringe ukjente kunder som ikke er interessert). Nå ringer jeg kun på varme leads. Jeg jobber mindre og jeg har mer salg enn før, fordi prospektene er langt enklere å oppgradere til kunde som kjøper av meg. Alt startet med en enkel e-post. Snart vil du lære teknikkene.

Advarsel:  Ikke ta snarveier med å sende ut store bulk-mails, du lurer kun deg selv. Jeg gjentar, ikke send ut store bulk-mails, men følg mine enkle råd. Sånn, da er du advart, og nå fokuserer vi på mulighetene.

Hvem passer e-postmarkedsføring for?
E-postmarkedsføring passer for alle som driver egen bedrift eller butikk, sitter i et styre og tilhører ledergruppen eller er ansatt og jobber med markedsføring mot bedriftsmarkedet.

Kort og godt alle som vil tjene penger og lære seg kunsten å kommunisere på e-post.

Hvem er målgruppen din?
I Norge finnes 1.000.000 foretak du kan markedsføre deg mot. Velg ut et lite segment (del av markedet) som blir din nisje og fangruppe. Denne målgruppen vil løfte deg frem og heie på deg. Noen av dine fans vil til og med hjelpe deg med å få nye kunder (viral marketing).

Hvilke muligheter finnes med e-postmarkedsføring?
E-postmarkedsføring kan hjelpe deg med mange ting. De mest vanlige virkemidlene for e-marketing er:
– informasjonsutsendelse
– dialogmarkedsføring
– internmarkedsføring
– spørreundersøkelser
– kundenyhetsbrev
– øke kunnskap og etterspørselen til et produkt
– skaffe nye leads
– samle informasjon til kundebasen din
– automatiserte e-post utsendelser/respons
– prøve et produkt kostnadsfritt
– testselge et ikke-laget produkt
– måle klikk og åpningsrespons umiddelbart

JOIN Bedriftslister gir deg lovlige e-postadresser til beslutningstakere fra 0,05 kr stk.
Å sende et brev koster i dag fra kr 9,50 + trykksak + print salgsbrev + pakking.
E-postmarkedsføring er den desidert mest kostnadseffektive markedsføringen.

E-postmarkedsføring brukes til å:
– redusere markedsføringskostnadene dine
– reaktivere døde prospekter til lønnsomme kjøpere
– få ekspertstatus på et felt du kan godt
– få mersalg, kryssalg og gjenkjøp
– gjøre merkevarebygging med gode relasjoner
– motivere samarbeidspartnere til å nå felles mål
– måle, evaluere og forbedre markedsføringen løpende
– gjenbruke beste praksis i andre medier
– prioritere bedriftens markedsinnsats mot riktig bransje/segment
– spare salgstid med å ringe kun de som viser mest interesse

Les neste artikkel: 8 grunnleggende strategier i e-postmarkedsføring

 

Legg igjen en kommentar